E-mail Marketing: Τι είναι και ποια η σημασία του;

E-mail Marketing: Τι είναι και ποια η σημασία του;

Το email, εκτός από ένας εύκολος τρόπος επικοινωνίας, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία στις στρατηγικές marketing των επιχειρήσεων.  Στον αντίποδα, ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών υποστηρίζουν ότι επιλέγουν τα email, ώστε να ενημερώνονται από τις ενέργειες marketing που λαμβάνουν. Πρόκειται για έναν πολύ σημαντικό τρόπο επικοινωνίας και διατήρησης της σχέσης πελατών και επιχειρήσεων. 

Τι είναι το email marketing;

Ιστορική αναδρομή

Η χρήση του email σε marketing ενέργειες φαίνεται πώς έχει τις ρίζες του κατά το 1971. Τότε ξεκίνησε να χρησιμοποιείται το διαδίκτυο από μεγάλο ποσοστό ανθρώπων. Πολλοί επέλεγαν να προωθούν τις διαφημίσεις τους αλλά και να προβάλουν τα ηλεκτρονικά καταστήματά τους μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας. Αυτό συνέβη, καθώς τα email ήταν ένας εύκολος και αποδοτικός τρόπος επικοινωνίας και προώθησης. Η ιστορία λέει ότι το 1995 στις ΗΠΑ, οι διαφημίσεις μέσω email ξεπέρασαν για πρώτη φορά τους υπόλοιπους τρόπους διαφήμισης. Δεν προκαλεί, λοιπόν, για έκπληξη το γεγονός ότι πολύ σύντομα το email καθιερώθηκε ως ο νέος και ένας από τους επικρατέστερους τρόπους διαφήμισης και προώθησης. 

Ορισμός email marketing

Το email marketing ανήκει στον ευρύτερο τομέα του marketing. Με απλά λόγια πρόκειται για το marketing που πραγματοποιείται μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Για την ακρίβεια, πρόκειται για τη χρήση του email ως ένα εργαλείο, μέσω του οποίου ενημερώνεται το κοινό – στόχος και προωθούνται σε αυτό πληροφορίες, που θέλει να επικοινωνήσει ο πομπός, για παράδειγμα ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.  

Με άλλα λόγια, το e-mail μάρκετινγκ είναι μία νέα εκδοχή της κλασικής αλληλογραφίας κι έχει αντικαταστήσει άλλες μεθόδους επικοινωνίας, όπως είναι τα διαφημιστικά φυλλάδια ή τα κουπόνια. Πρόκειται για μία ιδιαίτερα συμφέρουσα εκδοχή ενημέρωσης και επικοινωνίας. Εκτός από το μηδαμινό κόστος και την ταχύτητά του, με ένα email επιτυγχάνεται η πρόσβαση σε πολύ σημαντικά δεδομένα, τα οποία μας επιτρέπουν να κάνουμε προσαρμογές. Τέτοια δεδομένα είναι η απήχηση μιας καμπάνιας, το ποιοί και πόσοι άνοιξαν το  email, αν το διάβασαν, ακόμη και τη μέρα και την ώρα που συνέβη αυτό.  

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι κάθε email που αποστέλλει μία εταιρεία, είναι μια ενέργεια marketing. Απώτερος στόχος του είναι να δημιουργήσει μια επικοινωνία και μια σχέση με το καταναλωτικό κοινό. 

Τι είναι το newsletter;

Υπάρχουν διάφορα είδη email marketing. To επικρατέστερο φαίνεται πως είναι το newsletter. To newsletter είναι ένα ενημερωτικό email ή αλλιώς ένα δελτίο. Τα newsletters στέλνονται σε συνδρομητές, που έχουν δώσει τη συγκατάθεσή τους κι επιθυμούν να λαμβάνουν ενημερωτικά emails. Κυριότερος στόχος τους είναι το brand awareness. Η ενημέρωση δηλαδή των δεκτών σχετικά με την εταιρεία που αποστέλει το email.

Χρήσιμη ορολογία σχετικά με το email marketing

Υπάρχουν διάφοροι όροι, που χρησιμοποιούνται σχετικά με τα newsletters και είναι χρήσιμο κανείς να τις γνωρίζει. Παρακάτω, θα βρεις τους σημαντικότερους. 

Open rate: Πρόκειται για το νούμερο που δείχνει πόσοι παραλήπτες άνοιξαν το email. 

Click rate: Δείχνει πόσα άτομα έκαναν κλικ στο email.

Call to action: Πρόκειται για την προτροπή, που περιλαμβάνει το email. Μπορεί να αφορά μία προτροπή για αγορά, για download κλπ. 

Conversion Rate: Αυτός ο αριθμός δείχνει πόσοι από τους δέκτες του email ανταποκρίθηκαν στο call to action. Είναι από τους σημαντικότερους δείκτες στο email μαρκετινγκ. 

Bounce Rate : Το νούμερο των παραληπτών που δεν παρέλαβαν το email.  Συνηθέστερος λόγος αυτής της εξέλιξης είναι η λανθασμένη διεύθυνση  email. 

Πότε εφαρμόζεται το email marketing;

Η πρακτική του email marketing είναι ένας από τους πιο συχνούς τρόπους να προτρέψουμε κάποιον να κάνει μία επιθυμητή για την εταιρεία ενέργεια, να του γνωστοποιήσουμε διάφορες πληροφορίες και να δημιουργήσουμε / διατηρήσουμε ένα δεσμό μαζί του. Υπάρχουν διάφορες περιπτώσεις, κατά τις οποίες η αποστολή email είναι χρήσιμη. Αυτές είναι οι παρακάτω. 

Welcome email

Πρόκειται για το email με το οποίο καλωσορίζει μία εταιρεία τους νέους συνδρομητές της. Μέσω αυτού μπορούν να καθοριστούν οι προσδοκίες του συνδρομητή. Έρευνες έχουν δείξει ότι πρόκειται για τα email με το μεγαλύτερο open rate. 

Αποστολή ενημερώσεων 

Είναι τα email που επικοινωνούν διάφορες αλλαγές, προσθήκες, πορεία παραγγελιών και πιθανών ανανεώσεων του brand. Αυτή η πρακτική συμβάλλει στη διατήρηση της επικοινωνίας με τους αποδέκτες αλλά και το “χτίσιμο” εμπιστοσύνης, καθώς το κοινό παραμένει ενήμερο. Σε αυτά τα emails μπορεί να επικοινωνήσει κανείς κι άλλες πληροφορίες, που θέλει να προωθήσει, όπως είναι η προτίμηση των πελατών μέσω κριτικών ή διάφορων ερευνών. 

Ενίσχυση πωλήσεων 

Η ενίσχυση των αγορών είναι ένας από τους βασικούς στόχους του email μαρκετινγκ. Πρόκειται για έναν εύκολο τρόπο να γνωστοποιήσουμε στο κοινό μας μία νέα προσφορά ή μία ειδική προσφορά που απευθύνεται, για παράδειγμα, σε πιστούς πελάτες. Έτσι, δε χρειάζεται κανείς να αναζητήσει τις προσφορές σας, αφού θα τη βρει εύκολα στο email του. Αυτό το email μπορεί να απευθυνθεί επίσης για υπενθύμιση μιας ενέργειας. Μία τέτοια ενέργεια είναι η “εγκατάλειψη” καλαθιού. 

Ευχές

Πολλές είναι οι εταιρείες που συνηθίζουν να στέλνουν ευχετήρια emails για να ευχηθούν σε γιορτές, γενέθλια και λοιπές σημαντικές ημερομηνίες. Αυτή η πρακτική κάνει το συνδρομητή να νιώσει ξεχωριστός. 

Πως να μην καταλήξει το email μας στα ανεπιθύμητα;

Είναι σημαντικό για το email μαρκετινγκ τα email να μην πηγαίνουν στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία ή αλλιώς στα spam. Υπάρχουν μερικοί κανόνες, που θα αποτρέψουν τη μεταφορά του μηνύματος στα spam. Παρακάτω θα βρεις τους επικρατέστερους: 

  • Απόφυγε τις παραπλανητικές ή ασαφείς πληροφορίες. Πεδία όπως “from” και “to”, το κύριο όνομα και  η διεύθυνση email πρέπει να είναι σαφή και ακριβή.
  • Το θέμα του email πρέπει να είναι αντιπροσωπευτικό του περιεχομένου του email, δεν πρέπει να περιλαμβάνει πολλά κεφαλαία γράμματα, έντονα χρώματα και σύμβολα, που μπορεί να είναι ασαφή. 
  • Θα πρέπει να είναι σε ορατό σημείο η επιλογή Unsubscribe, ώστε να έχει ο συνδρομητής την επιλογή να απεγγραφεί. 
  • Καλό είναι να αποφεύγει κανείς τις λέξεις “free”, “δωρεάν” και γενικότερα τις βαρύγδουπες “υποσχέσεις”. 
  • Κάνε έλεγχο, αποστέλλοντας το email σε δικό σου λογαριασμό. Έτσι, θα ελέγξεις πού πάει το email, πριν το στείλεις στους συνδρομητές. 

Η σημασία του email marketing: Γιατί είναι σημαντικό για τα ηλεκτρονικά καταστήματα;

O  απώτερος στόχος των ενεργειών marketing είναι επί της ουσίας η δημιουργία και η ενδυνάμωση της σχέσεις μιας μπράντας με το κοινό. Εδώ έγκειται και η σημασία του email marketing. Αν και τα διαφημιστικά emails αποτελούν παλαιότερο μέσο σε σχέση με πρόσφατες μεθόδους αποτελεί αδιαμφισβήτητα μία από τις καλύτερες στρατηγικές διαφήμισης.

Η  αποστολή email χαρίζει έναν άμεσο τρόπο παρουσίασης μιας επιχείρησης, κάνοντας προσαρμογές ανάλογα με το target group, στο οποίο απευθύνεται το email. Επίσης, αποτελεί ίσως το καλύτερο εργαλείο προσέλκυσης νέων, δυνητικών πελατών. Εκτός από την αμεσότητα, το email προσφέρει και ευελιξία. 

Tα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του email marketing είναι επιγραμματικά τα εξής: 

  • Χαμηλό κόστος
  • Εύκολη χρήση
  • Στοχευμένα ή και προσωποποιημένα emails
  • Αναλυτικά δεδομένα 
  • Δεν επιβαρύνει το περιβάλλον 

Πηγές Άρθρου:

  • WebWorldNews.gr
  • Shopify
  • CNN Greece
  • Sas.com
  • Forbes
  • Ecommerce-platforms.com
  • Print Peppermint