Τα μυστικά για ένα επιτυχημένο e-shop

Τα μυστικά για ένα επιτυχημένο e-shop

Η δημιουργία ενός πετυχημένου e-shop αποτελεί ένα φλέγον ζήτημα στις μέρες μας. Κάποιος, που εκθέτει το εμπόρευμά του, μέσα από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, χαίρει πολλών πλεονεκτημάτων & δυνατοτήτων. Ένα e-shop, αν είναι σωστά στημένο, προσφέρει μεγάλο κέρδος, μεγάλη κινητικότητα, απευθύνεται σε τεράστιο κοινό, δεν έχει συγκεκριμένες ώρες και ημέρες λειτουργίας, άρα και περιορισμούς. 

Παρόλα αυτά, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις και παραδείγματα από ηλεκτρονικά καταστήματα, τα οποία δεν πήγαν καλά και δε δούλεψαν. Επίσης, αντίθετα με τη γνώμη πολλών, η κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος δεν είναι μία εύκολη υπόθεση. Υπάρχουν πολλές απορίες, σχετικά με το άνοιγμα ηλεκτρονικού καταστήματος: Τι κόστος έχει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, ποια είναι η καλύτερη πλατφόρμα για ηλεκτρονικό κατάστημα,  τι χρειάζεται για να ανοίξω ηλεκτρονικό κατάστημα, τι είναι αυτό που κάνει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα να πουλάει & τι το ξεχωρίζει από άλλα επιτυχημένα  e-shop;

Εδώ θα βρεις όλα τα βήματα & μυστικά για ένα πετυχημένο e-shop. 

  1. Πάρ’ το στα σοβαρά

Το άνοιγμα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος έχει την ίδια βαρύτητα με το να αποφασίσεις να ανοίξεις ένα φυσικό κατάστημα. Πριν ξεκινήσεις λοιπόν την επιχείρησή σου, πρέπει να διαθέσεις χρόνο, να ενημερωθείς, να διαβάσεις και να κάνεις έρευνα. 

Μπορεί η ιδέα που έχεις για το e-shop σου να φαίνεται καινοτόμα και πολύ δελεαστική. Ωστόσο, στην πραγματικότητα μπορεί να συναντήσεις πολλά εμπόδια και να ανακαλύψεις, ότι τελικά δεν ήταν και τόσο εφικτή ή προσοδοφόρα. Εδώ είναι απαραίτητη η έρευνα. Αναζήτησε παρόμοια ηλεκτρονικά καταστήματα. Δεν αρκεί να ερευνήσεις μόνο τα πετυχημένα e-shops, αλλά και αυτά που δεν πάνε τόσο καλά. Έτσι, θα εξακριβώσεις παράγοντες, που συμβάλλουν στην αποτυχία ή την επιτυχία. Σκοπός, όμως, δεν είναι να αντιγράψεις ένα πετυχημένο e-shop, αλλά να ανακαλύψεις λειτουργικές στρατηγικές για το e-shop σου. 

Σε αυτό το στάδιο, είναι επίσης σημαντικό να καθορίσεις το στόχο σου, που πρέπει να είναι πολύ συγκεκριμένος. Σημεία, που πρέπει να καθορίσεις, είναι τα προϊόντα που θα εμπορεύεσαι, αν υπάρχει ζήτηση στην αγορά για τα εν λόγω προϊόντα και  ποιός είναι ο ανταγωνισμός μου.

Τέλος, πριν ξεκινήσεις ένα e-shop είναι απαραίτητη μία οικονομική ανάλυση. Δε θα ήταν σώφρον να προβεί κανείς σε μία τέτοια επιχειρηματική κίνηση, προτού εξετάσει τα οικονομικά δεδομένα. Ο υπολογισμός των πάγιων εξόδων, μία πρόβλεψη για το τι θα αποφέρει το εμπόρευμα και σε πόσο χρόνο θα γίνει η απόσβεση του αρχικού κεφαλαίου, θα είναι εξαιρετικά βοηθητικός, ώστε να γίνουν τα πρώτα σταθερά βήματα. 

Όλα τα παραπάνω θα σε οδηγήσουν στη δημιουργία μιας καλής στρατηγικής. Σαφώς, υπάρχουν πολλές πιθανότητες αυτή να ανατραπεί, αφού τα δεδομένα του διαδικτύου είναι εξαιρετικά ρευστά, όμως είναι απαραίτητο η βάση έναρξης να είναι δομημένη. 

  1. Βρες τους εξωτερικούς συνεργάτες σου

Στην αρχή αυτής της επιχειρηματικής κίνησης σαφώς θα χρειαστεί να συνεργαστείς με άλλους επαγγελματίες, που θα ασχολούνται κυρίως με νομικά και οικονομικά ζητήματα. Επομένως, ένας λογιστής είναι αυτός που θα σε βοηθήσει στην επίλυση διαφόρων προβλημάτων, που θα προκύψουν,  αλλά θα σε συμβουλεύσει για τις οικονομικές κινήσεις σου. Επιπλέον, ένας δικηγόρος είναι αυτός, που θα σε συμβουλεύσει για τους Όρους και τις Προϋποθέσεις του e-shop και για την Πολιτική Απορρήτου, μιας και τα προσωπικά δεδομένα είναι πλέον πολύ πιο σημαντικά κατά την ηλεκτρονική μας παρουσία. 

Τέλος, είναι πολύ σημαντική η συνεργασία με την εταιρεία courier, την οποία θα επιλέξεις. Να θυμάσαι, ότι η εμπειρία που θα αποκομίσει ο καταναλωτής από το ηλεκτρονικό σου κατάστημα, δεν ολοκληρώνεται με την ολοκλήρωση της αγοράς του. Όσο εύκολη και ευχάριστη κι αν είναι η εμπειρία του στο e-shop, η γρήγορη παραλαβή του δέματος και το χαμηλό κόστος μεταφορικών  είναι αυτά, που θα ολοκληρώσουν τη γνώμη του. Τα στατιστικά δείχνουν ότι οι πελάτες, προτιμούν να αγοράζουν από e-shop από τα οποία έλαβαν σύντομα την παραγγελία τους. Στον αντίποδα, δεν είναι λίγες οι φορές που τα e-shop “φορτώνονται” τις αρνητικές κριτικές των καταναλωτών, που προέκυψαν από προβλήματα με την παραλαβή του δέματος. Επομένως, η επιλογή της εταιρείας αποστολής είναι μία σημαντική υπόθεση. 

  1. Δημιουργία e-shop και πόσο κοστίζει

Όπως έχει προαναφερθεί, η κατασκευή ενός e-shop δεν είναι ευκολότερη υπόθεση από το άνοιγμα ενός φυσικού καταστήματος. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επενδύσει κανείς στη δημιουργία του, ώστε να στήσει ένα πλήρες  e-shop με δυνατότητες. Υπάρχουν πολλές εταιρείες δημιουργίας ηλεκτρονικών καταστημάτων. Οι τιμές κυμαίνονται από πολύ χαμηλές της τάξης των 300€ έως και πολύ ακριβές της τάξης έως και των 30.000€ με τον μέσο όρο να είναι στις 3.000€ – 5.000€.

Αν αναρωτιέσαι γιατί να μην επιλέξεις την φθηνότερη επιλογή, ρίξε μία ματιά, στο τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα e-shop για να έχει ελπίδες να καθιερωθεί και να πάει καλά. Η κατασκευή του ηλεκτρονικού καταστήματος πρέπει να περιλαμβάνει μία μελέτη πάνω στους πελάτες – στόχο και τη σχεδίαση του e-shop πάνω σε αυτό το κοινό. Παράλληλα, είναι απαραίτητη από την εταιρεία, η παροχή συμβουλών καθοδήγησης για τη λειτουργία του, η μελέτη δομής της σελίδας, η βελτιστοποίηση SEO, η βελτιστοποίηση ολοκλήρωσης αγορών, η σωστή σύνδεση και ο  συγχρονισμός με τράπεζες και εταιρείες courier.  Σημειώνουμε ότι οι παραπάνω είναι μόνο μερικές από τις απαραίτητες δυνατότητες και λειτουργίες του ηλεκτρονικού καταστήματος. 

Μία καλή επιλογή είναι να στήσει κανείς το e-shop του σε ανοιχτού κώδικα λογισμικό, όπως είναι το WordPress ή το Magento. Ένα WordPress ηλεκτρονικό κατάστημα προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα και ευκολίες. Ένα από αυτά είναι η αυτονομία, που σου παρέχουν λογισμικά, όπως το WordPress ή το Magento, αφού μπορείς να κάνεις ο ίδιος αναβαθμίσεις και να επιλύεις προβλήματα.

  1. Σχεδιασμός ηλεκτρονικού καταστήματος

O σχεδιασμός του ηλεκτρονικού καταστήματος είναι βαρύνουσας σημασίας. Μία σελίδα υψηλής αισθητικής με καλή ποιότητα εικαστικών σίγουρα θα κρατήσει τους επισκέπτες, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες να προβούν σε αγορές. Ωστόσο, αυτό δεν είναι αρκετό. Η σελίδα σου πρέπει να περιλαμβάνει πολλά στοιχεία για να είναι επιτυχημένη. Αυτά είναι:

  • Λειτουργικό design

H δομή της σελίδας πρέπει να είναι απλή και κατανοητή με σαφή βήματα και συγκεκριμένες προδιαγραφές. Για παράδειγμα, το καλάθι αγορών θα πρέπει να είναι σε εμφανές σημείο. Οι περισσότεροι επισκέπτες δεν έχουν την υπομονή να σπαταλήσουν χρόνο, ώστε να ψάχνουν. Αυτός είναι ένας συχνός λόγος, για τον οποίο εγκαταλείπουν τη σελίδα.  Και αυτό δεν είναι παράλογο. Ενα e-shop πρέπει να παρέχει ευκολία και ταχύτητα. 

Μία άλλη καλή επιλογή είναι η δυνατότητα γρήγορης προβολής των προϊόντων (quick view). Αυτό το χαρακτηριστικό χαρίζει ταχύτητα και ευκολία. Ο επισκέπτης μπορεί να έχει την πληροφορία άμεσα και γρήγορα, χωρίς να μεταβεί στη σελίδα του προϊόντος. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι κάτι τόσο απλό έχει μεγάλη επίδραση στην αύξηση των πωλήσεων. Τα παραπάνω θα κάνουν την πλοήγηση εύκολη και ευχάριστη. 

Ο σχεδιασμός του e-shop καλό είναι να είναι σχεδιασμένο πάνω σε μία cross selling δομή. Το cross selling είναι μία στρατηγική αύξησης των πωλήσεων. Με αυτόν τον τρόπο ενθαρρύνεις τον πελάτη να αγοράσει και κάτι ακόμη μαζί με αυτό που αγόρασε, που πιθανόν συμπληρώνει την αγορά του. Για παράδειγμα, όταν κάποιος αγοράσει μία ενυδατική κρέμα και πριν ολοκληρώσει την αγορά του, του προτείνεται να αγοράσει και το serum που θα μεγιστοποιήσει την απόδοση της κρέμας. 

Τέλος, η συμβατότητα του site με φορητές συσκευές είναι κάτι που δεν πρέπει να αμελήσεις. Το γνωστό responsive design είναι απαραίτητο, δεδομένης της ευρείας χρήσης των κινητών τηλεφώνων και των tablet. Έρευνες έχουν δείξει ότι τουλάχιστον το 60% των δυνητικών πελατών, θα έρθουν σε πρώτη επαφή με ένα site, από το οποίο θα ψωνίσουν, από το κινητό τους. Έτσι, το e-shop σου πρέπει να είναι σε θέση να εξυπηρετεί πλήρως έναν πελάτη και σε mobile μορφή.

  • Παρουσίαση προϊόντων

Μην ξεχνάς ότι η αρχική σελίδα του e-shop σου, μπορεί να παρακαμφθεί και κάποιος να βρεθεί απευθείας σε μία σελίδα προϊόντος του καταστήματος. Έτσι, τα προϊόντα του e-shop πρέπει να εμφανίζονται σωστά εικαστικά και οι πληροφορίες, που το συνοδεύουν να είναι πλήρεις και πειστικές. Να θυμάσαι ότι έχεις μόνο 2” από την προσοχή του πελάτη.  Τα προϊόντα, λοιπόν, πρέπει να είναι απεικονισμένα με επαγγελματικές φωτογραφίες σε σωστή ανάλυση  και με πλήρη περιγραφή.

Ενισχυτικές θα ήταν οι γνώμες πελατών στη σελίδα του προϊόντος. Καλό είναι να υπάρχει ένας ξεχωριστός χώρος στη σελίδα, όπου να φαίνονται οι κριτικές άλλων πελατών, που έχουν αγοράσει το προϊόν. Με αυτόν τον τρόπο, αυξάνεις παραπάνω από το 60% τις πιθανότητες να αγοράσει κάποιος το προϊόν. 

  • Προώθηση και διαφήμιση

Μην αμελείς την προώθηση του e-shop σου. Η διαφήμιση της σελίδας σου δεν επιτυγχάνεται μόνο μέσω πληρωμένων διαφημίσεων για τις μηχανές αναζήτησης. Μπορείς να διαφημίσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα ακόμη και με την τοποθέτησή του στο Skroutz, το οποίο έχει τεράστια επισκεψιμότητα.

Social Media

Ένας παράγοντας επιτυχίας του ηλεκτρονικού καταστήματος είναι η σωστή και επικαιροποιημένη παρουσία του στα social media, δεδομένης της ευρείας χρήσης τους. Πρόκειται για έναν εξαιρετικό τρόπο να προωθήσεις τη σελίδα σου, να κρατάς ενήμερους τους πελάτες και όσους σε ακολουθούν και να γνωστοποιείς, ότι θεωρείς σημαντικό για την επιχείρησή σου.

Εκτός από τα παραπάνω, τα social media είναι ένας δωρεάν τρόπος διαφήμισης του e-shop, αλλά και η έκθεσή του σε ακόμη μεγαλύτερο κοινό, που προσελκύει νέους εν δυνάμει πελάτες. Επίσης, η χρήση των social media είναι ο ιδανικός τρόπος να στήσεις διαγωνισμούς, που αποδεδειγμένα αυξάνουν τους ακόλουθους και την απήχηση των e-shop. 

E-mail marketing

Το email marketing είναι ένας ακόμη δωρεάν τρόπος προώθησης της επιχείρησής σου. Μέσω των e-mails μπορείς να ενημερώνεις τους πελάτες του για ό, τι θες, να τους κάνεις προσφορές ανάλογα με τις προηγούμενες αγορές τους κ.α.  

  • SEO

Το  SEO είναι από τους πιο αξιόπιστους τρόπους να κερδίσεις στοχευμένους πελάτες. Έτσι, είναι απαραίτητο κομμάτι για τη λειτουργία ενός e-shop. Το SEO είναι η δομή και η διαχείριση του περιεχομένου του site, ώστε αυτό να είναι φιλικό στις μηχανές αναζήτησης και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παραλείπεται. 

  • Άμεση επικοινωνία

Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες είναι η δυνατότητα του πελάτη να μπορεί να επικοινωνήσει άμεσα και εύκολα με το e-shop. Το πιο σύνηθες είναι να βρίσκεται τοποθετημένο το τηλέφωνο επικοινωνίας πάνω δεξιά. Ακόμη πιο άμεσος τρόπος είναι επικοινωνία του πελάτη μέσω ενός chat box, το οποίο θα βρίσκεται σε εμφανές σημείο και θα παρέχει άμεση ανταπόκριση. 

Εxtra tip:

Είναι εξαιρετικά ωφέλιμο να παρακολουθείς τα καλάθια, που δεν ολοκληρώθηκαν. Είναι πολύ πιθανό αυτό να συνέβη λόγω απρόοπτων παραγόντων. Αν ξέρεις ποιοί εγκατέλειψαν το καλάθι τους πριν την αγορά, τότε μπορείς να τους προσεγγίσεις, να τους παρέχεις βοήθεια ή ενημέρωση σε περίπτωση, που τη χρειάζονται. Μάλιστα, πρόκειται για ένα δείκτη, ο οποίος μπορεί να σου παρέχει σημαντικές πληροφορίες. Αν, για παράδειγμα, τα εγκαταλελειμμένα καλάθια αυξάνονται, τότε μάλλον πρέπει να προσέξεις ή να αλλάξεις κάτι. 

Το 24LC.gr εξειδικέυεται στην κατασκευή και τη σχεδίαση ιστοσελίδων και e-shops, όλων των τύπων. Προσφέρουμε ένα ολοκληρωμένο πακέτο λύσεων και υπηρεσιών για την βέλτιστη προβολή της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο. Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες.

Πηγές Άρθρου:

  • Purpose.gr
  • Modad
  • Makemoneyonline.gr
  • Businessdaily.gr
  • Moosend
  • Google.com
  • Top.host
  • Sofokleousin.gr
  • Papaki.com
  • Unipi
  • Eurobank